Medijska pismenost jedna je od ključnih kompetencija za život i rad u digitalnome svijetu koji se ubrzano razvija i mijenja. Na brze promjene važno je pripremiti djecu i mlade, a razvijanje vještina medijske pismenosti kod te populacije najbolji su način zaštite od dezinformacija, propagande, potencijalno štetnih utjecaja medijskih sadržaja, kao i zaštite privatnosti i podataka u digitalnom svijetu.
Podizanje svijesti učenika o važnosti medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja o medijskim sadržajima jedan je od ciljeva kojega smo si zadali Školskim kurikulumom Ekonomske i birotehničke škole za školsku godinu 2022./2023., a provodimo ga unutar aktivnosti pod nazivom Mladi i mediji. Nositeljice aktivnosti su Blaženka Urh, nastavnica ekonomske grupe predmeta i Alica Bačeković Pavelić, stručna suradnica knjižničarka.
Tijekom proteklih mjesec dana održana su četiri predavanja s radionicama na temu Influenceri i prikriveno oglašavanje, i to u 3. a i 3. b te u 4. a i 4. b razredu. S pojavom društvenih mreža pojavili su se influenceri, osobe koje imaju sposobnost utjecati na ponašanje ili mišljenja drugih ljudi. Učenici su imali zadatak istražiti koji su to najpoznatiji influenceri te na kojim društvenim mrežama objavljuju svoje sadržaje. Kako bismo sadržaje povezali s nastavom predmeta Marketing, učenicima je pojašnjena razlika između oglašavanja i prikrivenog oglašavanje te što o tome kažu Zakon o medijima te Zakon o elektroničkim medijima. Brojne tvrtke koriste prikriveno oglašavanje u filmskoj industriji pa su učenicima pokazani neki od najuspješnijih primjera takvog oglašavanja u holivudskim hitovima.
Do kraja školske godine održat će se još nekoliko radionica o ovoj, ali i drugim temama iz medijske pismenosti, a nadamo se da ćemo neke od aktivnosti održati i za vrijeme Dana medijske pismenosti koje, unazad šest godina, organiziraju Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku.
Alica Bačeković Pavelić, prof. i dipl. bibl.