Posjet HNB Muzeju novca „Moneterra“

9. listopada 2024. su učenici 3a, 3b i 3c posjetili novootvoreni Muzej novca „Moneterra“.
Putovali smo vlakom i u pratnji su bili tri razrednice: Snježana Krznarić, Snježana Ognjačević i
Gordana Šostarec, kao i organizatorica putovanja Gorica Risović.

Putovanje je bilo izuzetno ugodno iz više razloga: učenici su svi došli na vrijeme, podijeljene
su im karte za vlak i u druženju i ugodnim razgovorima brzo smo stigli u Zagreb. I u povratku
su također došli svi na vrijeme, kako se i očekivalo i ugodno i bez problema smo stigli kući.
Zahvaljujemo se Hrvatskim željeznicama i gosp. Jeleni Grđan koja nam je pomogla u
organizaciji besplatnog putovanja vlakom.

U Muzeju je bilo izuzetno zanimljivo. Dočekao nas je organizator posjeta u ime Muzeja novca
HNB-a gosp. Josip Bradarić i ostali voditelji. Bilo je puno sadržaja o razvoju novca u
Republici Hrvatskoj što su učenici učili i iz predmeta Bankarstvo i osiguranje, kao i drugih
predmeta struke, zbog čega je ovaj put i organiziran. Učenici su sudjelovali u interaktivnim
sadržajima i pokazali znanje do sada naučenog.

Bili smo podijeljeni u tri grupe i imali smo vođenje kroz sve sadržaje Muzeja.
Čuli smo priču o povijesti robnog novca i trampe i vidjeli dokumente i sudjelovali u
interaktivnoj digitalnoj igri na stolu o trampi. Prisjetili se Kune i simbola na Kunama,
službenom novcu Republike Hrvatske od 1993.-2023.g.

Objašnjeni su nam elementi zaštite novčanica na pojedinim apoenima- učenici su pokazali
da su ranije pozorno na satu pratili video projekcije koje su govorile o istom sadržaju.
Vidjeli smo spremišta izrezanih novčanica Kuna, zanimljivo je bilo vidjeti da su neka
spremišta oblikovali kao klupe za sjedenje. Ljubazni domaćini- voditelji su nam sa puno
detalja pokazali i ispričali sve o brojnim eksponatima u Muzeju…

Posjet Muzeju Moneterra – dojmovi učenika

3c
    Irma Kovač:

Kada sam bila u muzeju novca čula sam o povijesti novca i kako su izgledale stare
    kovanice.. kasnije smo slušali o starim novčanicama npr. o novčanicama Njemačke marke.
    Igrali smo virtualnu Trampu, gledali smo i kartu Hrvatske gdje smo vidjeli gdje su nalazili
    stare kovanice, također izrađivali smo vlastite novčanice sa našom slikom. Slušali smo o
    ulogama i ciljevima HNB-a. Također sam vidjela i stol pun recikliranih novčanica.. I jos
    mnogo toga..

Korina Sušec:
    Kada smo bili u muzeju novca vidjela sam novčanice i kovanice, saznala o
    povijesti novca, puno virtualnih i zanimljivih sadržaja, stol pun recikliranih novčanica,
    digitalnu igricu trampa i još mnogo drugih sadržaja.

Ivana Sabljo:
    Bili smo u muzeju Novca u Zagrebu.
    Čuli smo o povijesti novca o čemu smo pričali i na satu te smo još proširili sadržaj u muzeju.
    Vidjeli smo kotač vremena koji kad se okreće pokaže nam sadržaj koji se dešavao u kojem
    stoljeću. Igrali smo trampu u 4 igrača i naučili smo prepoznati lažne novčanice. Napravili smo
    svoje novčanice na stroju. Vidjeli smo skulpturu od kovanica u obliku kune.

Klara Kosar:
    Bili smo u muzeju novca 9.10. Tamo smo vidjeli povijest novca i tko ga je prvi
    izmislio. Igrali smo trampu, mogli smo napraviti svoje novčanice, mogli smo postaviti pitanja
    guverneru, tražili smo koji novci su pravi a koji nisu. Upozorili su nas kako nas mogu
    pojedinci prevariti preko poziva.

Marta Mišković:
    Kad sam bila u Zagrebu u muzeju Moneterra vidjela sam kako se izrađuje
    novac, stare kovanice, bila je neka igrica za razmjenu, vidjela sam kartu Hrvatske gdje su
    pronađene kovanice, mogli smo izradit svoju novčanicu sa svojom slikom

Nika Halgota:
    Kad sam bila u Zagrebu, u muzeju Moneterra vidjela sam stol gdje je bila igrica trampa,
    skulptura mozga koja mijenja boju kako trošimo novac, kunu sa hrvatskim kunama otisnutim
    u kovinu, izrađivala sam svoj novac, slušala o novcu kroz povijest, kartu gdje su pronađene
    kovanice, igricu koja pokazuje kako se izračunavaju troškovi…

Sanjin Bukvić:
    Kad sam bio u muzeju novca Moneterra u Zagrebu vidio sam: razliku između pravog i
    krivotvorenog novca, povijest novca, prvi novac, igru o trampi, mašinu za izrađivanje vlastite
    novčanice, stroj za uništavanje kuna (bivših novčanica), stolovi od nasjeckanih novčanica

Lucija Sadak:
    Bili smo u muzeju novca 9.10. Vidjeli smo povijest novca i tko ga je izumio. Igrali smo
    trampu, mogli smo napraviti svoju novčanicu, mogli smo postaviti pitanja virtualnom
    guverneru, tražili smo koje su novčanice prave. Pričali su nam kako nas mogu prevariti.

Nika Cikoja:
    Najzanimljivije u muzeju mi je bilo kad smo igrali igrice. Taj način trgovanja na trampi je bilo
    bas fora. Bilo mi je fora kad smo printali novčanice s našim licem i kada sam vidjela stol
    isjeckanog novca od HNB-a. Bio mi je fora onaj sef stol koji pokazuje povijest novca. Tamo
    sam saznala više o povijesti novca.

Nikolina Perić:
    Kad smo bili u Zagrebu u muzeju Moneterra čula sam o povijesti novca i kovanica. Igrali smo
    trampu. Izradili svoju novčanicu sa svojom slikom i prepoznavali smo koje su lažne i prave
    novčanice.

Sara Kluković:
    U muzeju novca sam vidjela razne novčanice koje su se koristile prije, a mogli smo i izraditi
    sami svoje, odabrati boju, svotu, dizajn i staviti žig na nju. Unutar stola na kojem je bio taj žig
    bile su isjeckane novčanice kune. Na početku je bio jedan veliki sef koji kada se pomicao tj.
    vrtio prikazivao je novac kroz povijest. Također bila je skulptura životinje kune koja je bila
    napravljena od kovanica lipa. Najviše mi se svidjela igra “trampa” koju smo igrali u četvero.

David Đerđaj:
    U Zagrebu u muzeju novca naučio sam puno novih informacija i zanimljivosti, imao sam
    priliku igrati igru pod nazivom trampa gdje bi razmjenjivali proizvode. Posebno mi se svidjelo
    to što sam mogao izraditi novčanicu sa mojim licem, odabrati boju i dizajn te sam mogao
    staviti pečat na nju a taj pečat je bio na stolu na kojemu su unutar njega isjeckane novčanice
    kune tako da mi je to bilo vrlo interesantno. Iako sam na slici ispao loše ali u redu. Onda sam
    imao priliku vidjeti “mozak”-velika stvar u obliku mozga bijele boje koja je bila stajala na
    jednom mjestu i mijenjala je boje. Mogao sam vidjeti i kako se računa inflacija itd. Muzej je
    izrađen u obliku suvremene tehnologije vrlo je moderan.

Katja Paljak:
    U muzeju novca bilo je dosadno ali mi je  bilo zanimljivo što smo mogli napraviti naše
    novčanice i igra trampa. Bilo mi je dosadno to što ima previše teksta a premalo smo toga
    vidjeli. Očekivala sam više stvari koje možemo vidjeti i opipati a ne da sve bude putem
    tehnologije. Ne bih ga opet posjetila ali bi opet pobijedila u igri trampa s Davidom.

Lana Belovari:
    Kad smo bili u Zagrebu u muzeju Moneterra vidjela sam stol za virtualno igranje trampe,
    saznala sam puno o povijesti novca, izrađivali smo novčanicu sa svojom slikom. Razlikovali
    smo lažne od pravih novčanica.

3b
    Lovro Šostaric:

Izlet je bio zanimljiv. Ima raznih igara za učenje o novcu. Sve je dobro objašnjeno i ispričano.
    Vidjeli smo razne informacije i znamenitosti na novcu. Vidjeli smo razne novčanice i
    kovanice.

Filip Gelo:
    Izlet je bio zanimljiv. Bilo je puno sadržaja za vidjeti i čuti, voditelj nam je sve detaljno
    objasnio. Najzanimljivije su bile igrice. Ponovili smo neke osnovne pojmove i naučili neke
    nove. Vidjeli smo i stol pun recikliranog novca novčanice od 20 kuna.

Lena Silva:
    Izlet u Muzej novca u Zagrebu bio je iznimno zanimljiv i edukativan. Muzej nudi detaljan
    pregled povijesti novca, od starih kovanica do modernih valuta, što omogućuje bolje
    razumijevanje ekonomskih sustava kroz stoljeća. Posebno su bile impresivne atraktivne
    izložbe koje omogućuju posjetiteljima da sami “izrade” svoju novčanicu. Atmosfera muzeja je
    vrlo ugodna, a stručno vodstvo osigurava bogatstvo informacija koje proširuju perspektivu o
    važnosti novca u društvu. Posebno sam se oduševila mogućnošću istraživanja kroz igre i
    kvizove. Posjet ovom muzeju pruža i zanimljiv uvid u hrvatsku financijsku povijest. Izlet je bio
    vrlo poučan i zabavan te svakako vrijedi obići.

Lena Koruga:
    Išli smo u Zagreb kako bi posjetili muzej novca. U muzeju novca, mogli smo vidjeti razne zanimljive i interaktivne načine kako je novac nastao. Od samog nastanka novca do danas. U muzeju smo mogli vidjeti kako se prije u povijesti vršila razmjena, kada nije bilo novca, kakvog danas poznajemo. Već se koristila trampa. Meni je najviše impresioniralo to što smo  u muzeju mogli igrati razne interaktivne igre vezane za novac. Muzej je jako poučan i zabavan. Preporučila bih svakom da ga posjeti.

3a
    Gabriela Procek:

Bilo nam je jako drago što nam se pružila prilika da posjetimo taj muzej, ljudi koji rade tamo
    su jako organizirani i dragi i ljubazni. Jako nam je žao što nismo proveli više vremena u
    muzeju jer ima jako zanimljivih sadržaja. Meni najbolji dio muzeja je bio taj gdje smo mogli
    izraditi svoju personaliziranu novčanicu.

Klaudija Lončar:
    U muzeju nam je bilo lijepo i zanimljivo. Mogli smo vidjeti povijest novca i nešto novo naučiti.