U razdoblju od 6. travnja do 20. svibnja 2024., Hrvatsko stenografsko društvo
provelo je nacionalno istraživanje o inkluziji u obrazovanju. Cilj istraživanja je bio
prikupiti stavove i percepcije sudionika obrazovnog procesa o inkluzivnom
obrazovanju te identificirati ključne izazove s kojima se suočavaju učitelji, nastavnici,
ravnatelji i drugi dionici obrazovnog sustava.
U istraživanju je sudjelovalo 268 radno aktivnih osoba iz različitih obrazovnih
ustanova diljem Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja prikazani su kvantitativno,
pružajući uvid u trenutačno stanje inkluzije u obrazovnim ustanovama.
Analiza rezultata ukazuje na visoku razinu svijesti o inkluzivnom obrazovanju
među ispitanicima te također ističe potrebu za dodatnom edukacijom i poboljšanjem
praksi. Većina ispitanima smatra da njihove ustanove aktivno promiču inkluziju ali da
i dalje postoji prostor za unapređenje poglavito u osiguravanju resursa i podrške za
učenike s poteškoćama.
Istraživanje su provele Andrijana Hajduković, dipl.oec. iz Ekonomske i
trgovačke škole Ivana Domca Vinkovci te Aleksandra Hohnjec, mag.oec. iz
Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar, obje članice Hrvatskog stenografskog
društva. Njihov rad doprinosi boljem razumijevanju potreba i izazova u inkluzivnom
obrazovanju te pruža smjernice za daljnje unapređenje praksi u odgojno-obrazovnim
ustanovama.
S obzirom na rezultate istraživanja, preporučuje se organiziranje dodatnih
edukacija i obuka za nastavnike, jačanje podrške kroz veći angažman stručnjaka te
osiguranje adekvatnih resursa u cilju stvaranja inkluzivnijeg i podržavajućeg
okruženja za sve učenike. Važno je naglasiti da inkluzija nije samo obrazovanje
učenika s teškoćama već i stvaranje škole koja je prilagođena potrebama svojih
učenika. Istraživanje je pokazalo da nastavnicima često nedostaje vremena za
individualni rad s učenicima koji imaju dodatne potrebe. Inkluzivno obrazovanje
dugoročan je proces koji zahtijeva kontinuirano usavršavanje i evaluaciju. Na taj
način će škole moći još bolje odgovoriti na potrebe svojih učenika.
Rezultate istraživanja možete vidjeti na ovdje.
Radionica “EU izvori podataka” u našoj školi: Edukacija koja otvara vrata europskim informacijama
Kako smo jedina škola u županiji koja ima status Škole ambasadora Europskog parlamenta,nastojimo oplemeniti znanja i vještine naših učenika iz područja građanskog odgoja i razvitisvijest