U razdoblju od 6. travnja do 20. svibnja 2024., Hrvatsko stenografsko društvo
provelo je nacionalno istraživanje o inkluziji u obrazovanju. Cilj istraživanja je bio
prikupiti stavove i percepcije sudionika obrazovnog procesa o inkluzivnom
obrazovanju te identificirati ključne izazove s kojima se suočavaju učitelji, nastavnici,
ravnatelji i drugi dionici obrazovnog sustava.
U istraživanju je sudjelovalo 268 radno aktivnih osoba iz različitih obrazovnih
ustanova diljem Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja prikazani su kvantitativno,
pružajući uvid u trenutačno stanje inkluzije u obrazovnim ustanovama.
Analiza rezultata ukazuje na visoku razinu svijesti o inkluzivnom obrazovanju
među ispitanicima te također ističe potrebu za dodatnom edukacijom i poboljšanjem
praksi. Većina ispitanima smatra da njihove ustanove aktivno promiču inkluziju ali da
i dalje postoji prostor za unapređenje poglavito u osiguravanju resursa i podrške za
učenike s poteškoćama.
Istraživanje su provele Andrijana Hajduković, dipl.oec. iz Ekonomske i
trgovačke škole Ivana Domca Vinkovci te Aleksandra Hohnjec, mag.oec. iz
Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar, obje članice Hrvatskog stenografskog
društva. Njihov rad doprinosi boljem razumijevanju potreba i izazova u inkluzivnom
obrazovanju te pruža smjernice za daljnje unapređenje praksi u odgojno-obrazovnim
ustanovama.
S obzirom na rezultate istraživanja, preporučuje se organiziranje dodatnih
edukacija i obuka za nastavnike, jačanje podrške kroz veći angažman stručnjaka te
osiguranje adekvatnih resursa u cilju stvaranja inkluzivnijeg i podržavajućeg
okruženja za sve učenike. Važno je naglasiti da inkluzija nije samo obrazovanje
učenika s teškoćama već i stvaranje škole koja je prilagođena potrebama svojih
učenika. Istraživanje je pokazalo da nastavnicima često nedostaje vremena za
individualni rad s učenicima koji imaju dodatne potrebe. Inkluzivno obrazovanje
dugoročan je proces koji zahtijeva kontinuirano usavršavanje i evaluaciju. Na taj
način će škole moći još bolje odgovoriti na potrebe svojih učenika.
Rezultate istraživanja možete vidjeti na ovdje.

HVALA!!!
Danas je bio zadnji radni rad za tri naše dugogodišnje djelatnice koje s 31. kolovozom odlaze u mirovinu. Naš kolektiv napuštaju nastavnice engleskog jezika Smiljka