Povodom obilježavanja Svjetskog dana računalne pismenosti, u razrednom odjelu 3.d
(grupa B) provedena je suradnička nastava koja je spojila kompjutorsku daktilografiju i
engleski jezik. Aktivnost je osmislila nastavnica kompjutorske daktilografije, Aleksandra
Hohnjec, mag. oec., u suradnji s profesoricom engleskog jezika i fonetike, Sonjom
Ognjačević.
Glavni cilj aktivnosti bio je unaprijediti daktilografske vještine učenika kroz praktičnu
primjenu te ih potaknuti na usvajanje digitalnih pojmova na engleskom jeziku. Tijekom rada,
učenici su tipkali tekstove na engleskom jeziku s tematikom računalne pismenosti i digitalnih
vještina, koristeći tehniku “touch typing” – desetoprstnog slijepog pisanja.
Aktivnost je započela uvodnim predavanjem o važnosti računalne pismenosti,
povijesti Svjetskog dana računalne pismenosti te njegovim ciljevima. Kroz timski rad, učenici
su analizirali tekstove, pisali zadane materijale i razmjenjivali ideje, naglašavajući važnost
interdisciplinarnog pristupa i praktične primjene znanja.
Ishodi aktivnosti evaluirani su putem usmene rasprave, povratnih informacija učenika,
foto dokumentacije i anketnog upitnika izrađenog u Google Forms-u- Rezultati ovog rada bit
će predstavljeni na web stranici i društvenim mrežama Škole, kao i u školskom ljetopisu te na
panoima u školi.
Ova inovativna metoda nastave doprinosi razvoju digitalne pismenosti, ključne
kompetencije suvremenog doba, te učenicima omogućuje razvoj brzine i preciznosti tipkanja,
ali i poboljšanje jezičnih vještina na engleskom jeziku. Kroz timski rad i integriranu nastavu,
učenici su osvijestili važnost računalne pismenosti i primjene digitalnih vještina u
svakodnevnom životu.
Suradnja nastavnica i učenika u realizaciji ove aktivnosti još je jednom pokazala
značaj modernih i kreativnih pristupa učenju, prilagođenih izazovima današnjeg obrazovanja.