Naša škola se priključila projektu Digitalni učenički inkubator, digitalni put razvoja kreativnosti i poduzetničkih projekata. Digitalni učenički inkubator pokrenut je s ciljem pružanja ekosustava za nastavnike i učenike kroz koji se učenici mogu slobodno kreativno izraziti, educirati i razvijati se. Tijekom projekta, održavaju se brojna predavanja kroz koja se razvijaju nova znanja i vještine putem razgovora s ljudima iz prakse koji kreativnost i poduzetništvo žive svakodnevno. Timskim radom učenici nove spoznaje primjenjuju s stvaranju nečeg novog i kreativnog, potiče se poduzetnički mindset i proaktivnost. Igra i zabava su važan element kreativnosti, bez slobode istraživanja i eksperimentiranja i testiranje nema prave kreativnosti.
Tijekom prvog ciklusa održana su predavanja na temu Što je kreativnost i kako biti kreativan? U kojem je prof. Goran Vlašić, suosnivač „Instituta za inovacije“ govorio o temi. Sudionici projekta upoznali su Kako biti drugačiji i kako to postići u svrhu stvaranja poduzetničkog mindseta te kako razumjet suštinu problema. Saznali smo kako prevariti mozak da se bavi površinskim stvarima, već da razumijemo suštinu problema. Nekoliko poduzetnika govorilo je o iskustvima iz prakse. Prva u nizu je bila Kristina Ercegović, koja je poznata kao pokretačica mnogobrojnih projekata i poznata kao dobar duh poduzetništva i spajalica. Matej Lončarić osnivač je Joombosa, jednog od najprodavanijih brandova za mlade koji je govorio o tome kako netko može postati influencer u svojoj struci i kako izgleda život youtubera. Osnivač tvrke „Include“ Ivan Mrvoš govorio je nastanku i realizaciji ideje pametnih klupa i drugih smart City rješenja. Upoznali smo i g. Ognjena Bagatina, suvlasnika Poliklinike Bagatin i medijske platforme Poduzetnik koji je ispričao korak po korak svoj poduzetnički put. Vlatko Štampar je pak osoba koja nasmijava i zabavlja druge, ispričao j kako je posao stand-up komičar i kako u kreativnoj industriji biti i ostati kreativan iz nastupa u nastup. U prvoj fazi projekta potrebno je bilo opisati problem koji početna ideja rješava, opisati koji problem rješavamo za kupca odnosno korisnika. Identificiranje razloga zašto problem uopće postoji, u kojim prilikama se taj problem javlja i zašto je taj problem važan? Naša škola u projektu sudjeluje sa dva tima: tim BoomBox kojeg čine Ema Čukljaš, Renato Buhin i Nikolina Djeanović iz 4.b. i GoldenTrio kojeg čine Karla Brekalo, Marta Kovačev i Ella Štefović iz 4.c. Naši učenici uspjeli su zadovoljiti prvi dio natječaja u izradi projekta Opis problema te se kvalificirali u idući ciklus natječaja. Još uvijek je rano govoriti o konkretnim i konačno razrađenim idejama jer tijekom ovog projekta učimo o kreativnosti i poduzetničkom mindsetu. Ideje su prihvaćene a kamo će nas to na kraju odvesti?! Konačni opis ideje sa svim razvojnim segmentima tek slijedi. Natuknut ćemo samo sljedeće, obje ideje se temelje na održivom razvoju, Agendi 21, brizi za zdravlje i okoliš te podizanju stupnja životnog standarda populacije što zasigurno pokazuje proaktivno razmišljanje naših učenika u skladu sa zahtjevima životnog standarda u 21.st.
Biljana Ilkoski, dipl.oec.
nastavnik mentor