Čitanje u izazovna vremena – snimanje podcasta (Noć knjige 2024.)

Kulturna manifestacija Noć knjige, koja se obilježava 23. travnja u povodu Svjetskog dana knjige i autorskih prava te Dana hrvatske knjige, obilježava se u brojnim hrvatskim knjižnicama, školama, knjižarama koje tim povodom organiziraju različite programe i sadržaje posvećene knjizi i čitanju. Ovogodišnja tema pod nazivom Kad je prizma kataklizma: knjige za izazovna vremena učinila nam se zanimljivom i aktualnom pa smo joj se odlučili posvetiti.

U goste smo pozvali učenike Gimnazije Bjelovar i njihovu knjižničarku Biljanu Barišić Mudri, koji unazad godinu dana vrlo uspješno rade na svom školskom listu i snimaju različite medijske sadržaje. Nakon nekoliko kratkih poruka, knjižničarke dviju škola brzo su se dogovorile: zajedno ćemo obilježiti Noć knjige i snimit ćemo podcast! Ideju su vrlo brzo prihvatili i naši učenici (Marija Fištrović i Nikola Nanić iz 2. d, Mihael Horvatinović i Ira Šimun iz 3. c te Mirela Kikaš iz 3. d) te smo krenuli s poslom. Razrađen je scenarij pod nazivom Čitanje u izazovna vremena, podijeljene su uloge i zadaci te su pripreme za snimanje mogle započeti. U utorak 23. travnja okupili smo se u našoj školskoj knjižnici te smo nakon jednosatnih priprema i dogovora krenuli sa snimanjem.

Nije jednostavno govoriti pred kamerama, ali naši su se učenici vrlo brzo snašli. Ulogu voditelja preuzeo je naš Mihael te Mia iz Gimnazije, a u razgovoru su, uz gimnazijalce, sudjelovali i naši učenici – Nikola, Ira i Mirela. Razgovaralo se o čitanju, o utjecaju društvenih mreža na popularizaciju čitanja, čitale su se vlastite priče te ulomci iz najdražih knjiga.

Osim što smo vrijeme posvetili knjigama i čitanju, naučili smo od naših gostiju mnogo toga o podcastu – vrlo aktualnom i srednjoškolcima prihvatljivom i zanimljivom digitalnom medijskom formatu. Tako smo saznali i da montaža snimljenog materijala traje 10 do 15 sati pa ćemo snimku podcasta objaviti nakon završetka montaže.

Alica Bačeković Pavelić, prof. i dipl. bibl.

Najnovije vijesti: