Bjelovarske toplice na CUC-u

CUC2025, ovogodišnja Carnetova korisnička konferencija pod nazivom „Od inspiracije do akcije“ održana je u Rovinju od 9. do 11. travnja 2025. Programski odbor odabrao je među 286 prijavljenih radova (interaktivnih izlaganja, Bof-ova i radionica) oko 120 radova koji su prezentirani na konferenciji. Profesorica naše škole, Vesna Pavković-Dončević, profesor savjetnik i dr.sc. Juraj Dončević s Fakulteta elektrotehnike i računarstva, Sveučilišta u
Zagrebu održali su predavanje pod naslovom “Poslovna inteligencija u informatici: novi pogled na poučavanje baza podataka“.

Evo što je predstavljeno radom: Tržište rada je uvelike promijenjeno proteklih godina; počevši s dugogodišnjim utjecajem automatizacije poslovanja proizvodima IT sektora, uključivanjem rada od doma pojavom COVID-a te umjetne inteligencije koja postaje nadomjestak u određenim zanimanja. To upućuje na iščezavanje poslova za koje su današnji učenici pripremani. Kao i kod revolucije pojavom parnog stroja, pojava novijih tehnologija ne
uništava tržište rada, nego ga transformira – stvara nova zanimanja i mijenja kompetencije za postojeća zanimanja. Ovim radom demonstrirano je jednostavno obogaćivanje postojeće točke kurikuluma u svrhu poboljšanja spremnosti učenika srednjih škola za tržište rada budućnosti. Fokus rada je nadogradnja teme baza podataka u srednjoškolskoj strukovnoj nastavi informatike. Umjesto isključivog korištenja alata MS Access za konceptualizaciju, demonstraciju i vježbanje rada s bazama podataka, u nastavu su uključeni elementi poslovne
inteligencije – pojmovi skladišta podataka i alat Metabase za podatkovnu analitiku.
Uvođenjem jednostavnih koncepata skladišta podataka učenicima je obogaćeno razumijevanje korisnosti baza podataka kao i motivacija, dok moderniji grafički alat poput Metabasea omogućava lakše usvajanje znanja i neprekinuto učenje. Nastava je organizirana u nekoliko koraka: usvajanje osnovnih pojmova i vještina, pripremna edukacija o alatu, rad u alatu i završni osvrt. Za praktični rad pripremljeno je skladište podataka o planiranim, ali još nepostojećim Bjelovarskim toplicama i pojedinačni pristup bazi za učenike na principu korisničkih računa. Pripremljeno je šest problemskih priča za koje su učenici pripremali upite nad skladištem kroz Metabase. Rad na problemskim pričama bio je konzultativan i nije bio vezan samo za rad u školi. Ovu nadogradnju nastave planirali smo i kao prilagodbu kurikuluma za nadolazeću modularnu nastavu u strukovnim školama.

Na ovaj način povezana su dva noviteta u našem malom lokalnom svijetu. Bjelovarske toplice u izgradnji i novi principi poučavanja koji se mogu uklopiti u nadolazeću modularnu nastavu.

Vesna Pavković-Dončević, dipl.ing.

Najnovije vijesti: