Festival prava djece, osnovan 2009. povodom 20. obljetnice donošenja Konvencije o pravima djeteta, svake godine donosi jedinstvenu priliku za poticanje svijesti o pravima djece kroz umjetnost i obrazovanje. Ove godine festival je obuhvatio brojne edukativne i kreativne aktivnosti, uključujući filmske projekcije,
radionice i diskusije, koje su bile prilagođene svim sudionicima, uključujući osobe s
oštećenjima vida i sluha.
U Ekonomskoj i birotehničkoj školi Bjelovar, u okviru festivala, nastavnica ekonomske grupe predmeta Aleksandra Hohnjec provela je aktivnosti s učenicima prvih razreda (1.c, 1.d – grupa A) te 2.a, 2.b, 2.c i 2.d (grupa B) te trećeg razreda (3.d – grupa B). Učenici su kroz sudjelovanje u projekcijama inkluzivnih filmova i pratećim radionicama imali priliku razmišljati o ljudskim pravima, toleranciji i međuljudskim odnosima.
Tijekom festivala, učenici su sudjelovali u projekcijama inspirativnih filmova koji su otvarali važna društvena pitanja. Posebnu pažnju privukao je film “Biti čovjek”, koji je na dojmljiv način progovorio o ljudskosti, zajedništvu i prihvaćanju različitosti. Film je potaknuo raspravu o diskriminaciji i toleranciji, pri čemu su učenici promišljali
o konkretnim koracima kojima mogu doprinijeti stvaranju inkluzivnijeg okruženja.
Nakon projekcija, organizirana je kreativna radionica tijekom kojih su učenici imali priliku izražavati svoje ideje o pravima djece kroz različite medije i umjetničke forme. Radionica je bila usmjerena na razvoj kritičkog razmišljanja i osvještavanje važnosti prihvaćanja različitosti. Učenici su se aktivno uključili u grupne diskusije i izradili prijedloge za aktivnosti koje promiču inkluziju u školskoj zajednici.
Festival prava djece potvrdio je važnost korištenja umjetnosti kao alata za osnaživanje mladih i poticanje društvenih promjena. Kroz aktivnosti koje potiču empatiju, razumijevanje i aktivno sudjelovanje, učenici su razvijali važne životne vještine i preuzimali odgovornost kao aktivni članovi zajednice.
Sudjelovanje u festivalu ne samo da je obogatilo školski program nego je i dugoročno utjecalo na svijest učenika o njihovim pravima i odgovornostima. Aktivnosti poput ovih pokazuju koliko su važni kontinuirani napori u obrazovanju mladih kako bi postali nositelji promjena i lideri u promicanju jednakosti i ljudskih prava.
Festival prava djece svakako ostaje jedan od ključnih događaja u obrazovanju koji živopisno spaja umjetnost i edukaciju, pružajući mladima priliku da kroz kreativne procese prepoznaju i razviju svoje potencijale za doprinos zajednici.